Zveme na další celovečerní setkání platformy Culture for Future, kde umělci a umělkyně představují své projekty tematicky spojené s klimatickou krizí. Tentokrát se zaměříme na téma veřejný prostor a urbanismus. Svou tvorbu a své projekty představí výtvarný umělec Epos 257, architektka Alžběta P. Brůhová, architekt Zdeněk Ent z Kanceláře zelené infrastruktury IPR Praha a hudební skladatel Miroslav Tóth. Večerem provede fotografka a vizuální umělkyně Tereza Bonaventurová.

 

Výtvarný umělec Epos 257, mimo jiné člen skupiny Ztohoven, ve své tvorbě pracuje s urbanistickým prostředím a ikonografií města.

 

Architektka Alžběta P. Brůhová ve své práci zkoumá vzájemný vztah člověka a prostředí, ve kterém žije, a jak mohou místa podporovat a rozvíjet náš jedinečný potenciál a to, kým jsme. V architektonickém přístupu dává velkou péči výtvarné stránce, čerpá ze spirituálních základů a staví na současných feministických teoriích.

 

Zdeněk Ent je architekt, pastevec stromů a městský šaman. Pracuje v Kanceláři krajiny a zelené infrastruktury v IPR Praha. Zájem o participativní procesy a neviditelnou architekturu vztahů jej přivedl k Projektu Soutok, kde se mimo jiné zabývá i kulturním a sociálním významem příměstské krajiny pro zastavěné části města. V současnosti vede přípravu příměstského parku Soutok, jehož cílem je revitalizace říční nivy, posílení odolnosti krajiny a smysluplný rozvoj oblasti na soutoku Berounky a Vltavy v Praze.

 

Miroslav Tóth je skladatel, zvukový designér a saxofonista narozený v Bratislavě, žijící v Praze. Je držitelem čtyř cen Radio_Head Awards v sekci experimentální hudba (čtvrté místo za skladbu Nemiesta) a Ceny Dominika Tatarky za album Kruh & Spiral se skupinou Drť. Je autorem hudby k desítkám dokumentárních a hraných filmů.

 

Fotografka a vizuální umělkyně Tereza Bonaventurová ve své fotografické tvorbě dlouhodobě reflektuje současnou podobou českých i zahraničních měst, jejich bezprostředního okolí a uspořádání. Různorodé situace a především negativní jevy ve veřejném prostoru se tak často stávají výchozím bodem mých fotografických souborů. Často také alternativně zobrazuji zprofanované turistické destinace a zamýšlím se nad prezentací jakési nadreality turisticky vyhledávaných míst a dopady overturismu obecně.

 

Vstupenky zde.