Order of Sonic Chaos I: Ephemeral Shrine
První ze tří výstavních bloků projektu Order of Sonic Chaos s názvem Ephemeral Shrine propojuje zvukové objekty a výtvarné umění do jedinečné instalace v prostorách katakomb. Vystavené rituální zvukové nástroje a objekty využívají princip psychoakustických efektů, ultrazvuku a kontrolované rotace. Vycházejí z umělecké praxe stejnojmenného kolektivu Order of Sonic Chaos, který některé z těchto objektů využíval při zvukových ceremoniích již od roku 2015. K výtvarné spolupráci byli přizvání vizuální umělci František Hanousek a Jakub Hájek, kteří při této příležitosti pracují s motivy parafikce, bolesti a rezonance tělesných orgánů. K využití instalace jako nástrojového rozhraní pro koncertní situaci byla přizvána zvuková umělkyně a skladatelka Natálie Pleváková.
Jonáš Gruska studoval na Institute of Sonology v Haagu a Hudební akademii v Krakově. Od roku 2009 se věnuje terénnímu nahrávání a experimentální hudbě se zaměřením na chaotické a polymetrické generativní kompozice, netradiční ladění a výzkum psychoakustických vlastností prostorů. Vytvořil množství site-specific zvukových instalacií využívajících rezonanční vlastnosti prostorů a objektů. Jako lektor vedl workshopy o sonifikaci, terénním nahrávání, elektromagnetickém poslechu a programování pro umělce. V roce 2010 založil LOM jako vydavatelství experimentální hudby a značku výrobce netradičních nástrojů a mikrofonů. Od roce 2013 organizoval ZVUK, outdoorový mikrofestival v opuštěných lokalitách v okolí Bratislavy. V roce 2018 otevřel LOM SPACE, kulturní prostor s komunitní knihovnou a půjčovnou nahrávacího vybavení. V roce 2019 založil bioLOM, platformu věnovanou mykologii, lichenologii, fermentovaným potravinám a jedlým řasám. V rámci bioLOMu otevřel laboratoř věnovanou kultivaci hub, jejich mapování a DIY vědeckému výzkumu. V rámci bioLOM aktivit vznikl festival mykoLOM.
Výtvarníci Jakub Hájek a František Hanousek pracují s širokým rozsahem výrazových nástrojů ve škále nedigitálních materiálů, s mixem mnoha rozdílných složek, které v jejich podání prorůstají a hybridizují ad absurdum. Úzus tvorby tkví v metodické parodizaci technologie, reflexivní dětské hře, muzeologické parafikci, materiálové události jako injektáži osobní historie. Absolvovali rezidenční stáže v C. Rockefeller Center for Contemporary Arts v Drážďanech, v FSC v Kodani, v road-space Dálava v Praze, a na 42. MMS v Moravanech nad Váhom. V rámci kolektivních výstav byli součástí přehlídky Wasting Around: Tradition in Verses v galerii Bistro 21 v Lipsku, dále vystavovali např. v galeriích Futura, A.M. 180, Meetfactory, s Výstavní síní Hrob či s uskupením PGS a Essenza Club.
Natálie Pleváková je hudební skladatelka a zvuková umělkyně. V roce 2018 dokončila studia Multimediální kompozice na JAMU v Brně, rok předtím absolvovala na Ústavu hudební vědy MU s prací mapující vzdělávání v elektronické hudbě v Česku. Ve své tvorbě se zabývá zkoumáním zvukového narativu jako kompoziční strategií elektronické hudby v postdigitální situaci. Vytváří tak autonomním kompozice s multimediálními přesahy, věnuje se též divadelní a AV tvorbě. ŽijE a pracuje v Praze.
Angakok Thoth je experimentální hudebník (Poo, Angakkut, Amen Tma), inženýr hardwarových/softwarových hudebních nástrojů a jeden ze zakladatelů nakladatelství LOM. Posledních šest let pracoval v pozadí a věnoval se spektrální geometrii.
vystavující: Angakok Thoth (SK), František Hanousek (CZ), Jakub Hájek (CZ), Jonáš Gruska (SK)
otevírací doba: po–pá 14:00–20:00, so–ne 12:00–18:00