Olivier Hadouchi se během přednášky bude zabývat různými prostředky, které militantní film užívá pro vyslovení otázek spojených s bojem za osvobození, anti-imperialismem a trikonetinentální solidaritou (ve vztahu k Tricontinetální konferenci). V kontextu s Novou vlnou, Mladým a Novým filmem se formovalo globální hnutí filmařů a filmařek, které kombinovalo politické intervence s formální inovací (Godard, Alvarez, Rocha, Solanas…). Přednáška bude diskutovat některé příklady Paralelního filmu (rodícího se ve Franci na počátku 60-tých let v kontextu Alžírské války za nezávislost předcházející květen 1968) například Je mi osm let, 1961 (J'ai huit ans, 1961, rež. Yann Le Masson a Olga Poliakoff) a Třetího filmu (ve vztahu k Solanasově manifestu Třetího filmu viz http://www.dokrevue.cz/tp-clanky/k-tretimu-filmu) a filmu Hodina výhně, rež. F.Solanas, O. Getino. O. Hadouchi dále promítne raritní krátký film urugayského režiséra Mario Handlera (autora vlivného dokumentu I love the students, 1968).

Dále uvidíme komentované ukázky z filmů kubánského režiséra Santiaga Alvareze (autora kultovních agit-prop filmů a dokumentů), Yanna Le Massona (Francie, spolu-autora « Manifesto for a Parallel Cinema » Manifestu Paralelního filmu, 1961) a spoluautora Kashima Paradise s texty Chrise Markera, Fernando Solanase (Argentina, spoluautora manifestu « Towards a Third Cinema » (K třetímu filmu), ad.   

Olivier Hadouchi *1972, Paříž, filmový věděc a dramaturg. V roce 2012 na Univerzitě Paris 3, obor filmová věda, obhájil dizertaci „Film a osvobozenecký boj: vznik, praxe a formální inovace v okruhu časopisu Tricontinental (1966-1975)“. Spolupracoval na výstavě "Action Painting Publishing ! – Koloniální architektury" (2012) skupiny "Koloniální architektury" kurátorky Marion Von Osten v Laboratoires d'Aubervilliers. Koncipoval filmové programy pro le BAL, la HEAD (Ženeva) a kino Grütli v Ženevě, spolupracoval na výstavě "Populaire, populaire 3" Bétonsalon, Paříž. Spoluorganizoval retrospektivu "Jocelyne Saab" s Nicole Brenez v Cinémathèque francaise 2012 a přednášel na Akedemiích v Lyonu, Nantes, Lorient, La Réunion, Alba, Beyrouthu, ad. Účastnil se řady sympozií a konferencí, byl dramaturgem festivalů le Panorama des Cinémas u Maghreb et du Moyen Orient (Panoráma filmu v Mghrebu a na Blízkém Východě). Publikace Olivier Hadouchi – KINJI FUKASAKU : UN CINÉASTE CRITIQUE DANS LE CHAOS DU XXE SIÈCLE. Préface de Antoine Coppola, Coll. Images d'Asie, éd. L'Harmattan (2009), text "Kamery pro nezávislý Alžír" v knize „Agériens en France 1954-1962“, La guerre, l'exil, la vie" editor Benjamin Stora a Linda Amiri, 2012. Publikoval články v "CinémAction", "Mondes du cinéma", "La Furia Umana",  "L'ordinaire latino-américain" ou dans "Third Text“ (o Panaf', 1969, W. Klein).