Výstava Earth Works představuje díla, která jako primární zdroj využívají satelitní snímky a byla vytvořena spojením stovek screenshotů z veřejně přístupného satelitního softwaru. Výsledné velkoformátové fotografie zachycují současnou podobu industriální krajiny. Vizuálně úchvatné snímky stojí v opozici k alarmujícímu obsahu a podávají tak mimořádně silnou výpověď nejen o současném zemědělství či energetice, ale i o společnosti jako celku.

 

Projekt Feedlots ukazuje olbřímí rozměry amerického masného průmyslu. Tisíce drobných teček jsou ve skutečnosti záda jednotlivých zvířat zrychleně chovaných pro maso. Dříve trvalo pět let, než kráva dosáhla porážkové hmotnosti, dnes se tato doba zkrátila na méně než 18 měsíců. Zářivé laguny jsou pak plné toxických látek, které nejdříve prošly trávicím traktem nadopovaných zvířat. Oil Fields na obrovské ploše představují mozaiku užitkových ploch ropného a plynárenského průmyslu, které se drasticky a nevratně zařezávají do velké části území americké krajiny. Tyto zářezy připomínající rozmáchlé tahy štětcem abstraktních expresionistů jsou však vytvářeny rukou jednoho z nejkontroverznějších průmyslů. Ve třetím vystaveném projektu Evaporating Ponds jsou zachycena zlatá a zářivá odpařovací jezírka, která jsou zbytkovými vedlejšími produkty elektráren na zemní plyn a vypouštějí zpracovanou odpadní vodu zpět do atmosféry. Jejich uhrančivá barva a textura popírá jejich toxickou povahu.

 

Mishka Henner (*1976) je vizuální umělec pocházející z Belgie. Vytváří autorské knihy, filmy či fotografické a sochařské projekty, které reflektují kulturní a průmyslové infrastruktury a vytváří působivý a mrazivý obraz naší doby. Henner vystavoval v mnoha prestižních institucích po celém světě, např. v MoMa v New Yorku, Centre Pompidou v Paříži, v Guggenheimovu muzeu v New Yorku, Victoria & Albert Museum v Londýně a mnoha dalších. Žije a pracuje v Manchesteru.