Malíř, sochař a ilustrátor Miroslav Koupil se vydal ve své tvorbě na cestu hledání. Dílo v jeho pojetí má vést člověka k přemýšlení o sobě, životě, světě a našem místě v něm. Má přinášet poselství a vyprávět příběh. Náměty vychází z biblických příběhů inspirovaných Novým zákonem a hledají vztah člověka a Boha v duchu realistického expresionismu s prvky imaginace.

  

Miroslav Koupil (*1947) se narodil v Olomouci a po studiu na Lékařské fakultě nastoupil jako psychiatr do Psychiatrické léčebny v Kroměříži. Od mládí projevoval zájem o umění a kdyby mu to podmínky umožnily, byl by umělcem nebo psychologem. Vedle lékařské praxe se začal více umělecky projevovat od začátku 70. let a v letech 1974–1988 byl spoluorganizátorem neoficiálních výstav v areálu Psychiatrické léčebny v Kroměříži, kde tak díky němu vznikla svobodná platforma pro výstavy. Právě na začátku 70. let absolvuje u profesora Igora Zhoře Školu výtvarného myšlení. Ten je z ideologických důvodů vyhozen z pražské Akademie výtvarného umění a následně založí tento „kroužek“ v rámci ROH oděvního průmyslu v Prostějově.

  

Během výuky, která se účastníky snaží vést k tomu, aby u svých konceptů a myšlenek setrvali delší čas, vzniká první drátěná socha, tedy spíše její část – nohy, které „vyrostou“ z bot, původního zadání. Následují kresby drátěných postav, u nichž je patrný vývoj od razantní, silné a impulzivní kresby k subtilnějším liniím, které se více blíží sochařskému projevu následujících let. V budoucím období tak tvoří sedící, stojící i jezdecké sochy z drátu, kovového odpadního materiálu a dalších komponentů. Jde v podstatě o prostorové kresby v jejichž formě zaujímá velký význam prázdnota, nevyplněný prázdný prostor, to, co není na první pohled vidět a nejde vidět. Jde ve svém smyslu o vyjádření nekonečnosti, prázdnoty prostoru, která je ohraničená a dostává tvar jen rozlišením svých hranic. U jedné ze sedících figur dochází až k rozpití kontur a odhmotnění, dráty, které tvoří kontury, začínají prolínat do okolního prostoru. V námětech se objevují biblické figury a náboženské náměty. Každá z nich vystihuje aspekt lidské podstaty jiným způsobem.