„Popelnice má stejný kruhový tvar jako snubní prsten. Analogie? Smíte si to myslet.“

 

Absolventka brněnské FaVU ve své práci snoubí grafiku s enviromentem s přesahy do monumentální plastiky a dalších sfér.

 

Pracuje záměrně s nepoddajnými materiály, do kterých vypichuje, leptá, vyšívá či vyrývá krátké zprávy, svůj kříž nese hrdě, snaží se zhmotnit vzpomínky, symboly a dát jim formu. 

 

V galerii Umakart představí dva objekty. „Vesna“ je autobiografická črta navrátivšího se novodobého emigranta. „Identita emigranta se zákonitě stává transnacionální. Lidové motivy proto pro mě a můj způsob práce (výšivka do kovu) představovaly první symbol návratu.“ Druhý objekt k nám hovoří laskavou ironií: „Snubní prsten je sociální status, je to nálepka – milovaná.“

 

Kurátorka: Karin Písaříková