Třetí kapitola Fotograf Festivalu představuje dva umělce. Devítikanálová videoinstalace A Yellow Bus z roku 2018 od gruzínského umělce Soso Dumbadzeho rekonstruuje instalaci v ulicích Tbilisi v roce 2018, která na patnácti monitorech dokumentovala dění, které se odehrálo před pěti lety. 17. května 2013 během Mezinárodního dne proti homofobii tam přepadl zfanatizovaný tisícový dav vedený ortodoxním popem skupinu čtyřiceti pokojně demonstrujících za práva LGBT. Demonstranti se museli utéct schovat do žlutých policejních vozů, ale ani tak nebyli v bezpečí. Agrese, s jakou se tento dav vrhl na malou skupinku, překvapila jak protestující, tak policii. Protože znovu hrozilo, že zfanatizované davy tuto instalaci zase napadnou, musela být tato akce odvolána. Uskutečnila se až o tři týdny později, a to za přítomnosti asi stovky policistů.  

 

V zadní místnosti galerie je promítán 23minutový film The Ball and the Polo Stick or the Book of Ecstasy z roku 2022 od umělce Furqata Palvana-Zade narozeného v Taškentu. Fascinován perským textem The Ball and the Polo Stick or the Book of Ecstasy z 15. století se Palvan-Zade vydává na cestu napříč střední Asií. Ta ho vede k nomádským národům, vynálezcům hry pólo, která je dnes považována za symbol britského kolonialismu. Vpleteni do poetických súfijských metafor se ve filmu objevují zarističtí imperiální generálové, ale i novodobý ruský oligarcha, který se stal zlodějem tohoto manuskriptu. Film vypráví o mocenských hrách západoevropských mocností a o ruském imperialismu v této oblasti, o rasistických předsudcích a orientalismem zabarvených projekcích, které se z dnešního dekolonizovaného pohledu jeví značně absurdní.