Britský zákon o trestním soudnictví a veřejném pořádku, který v polovině devadesátých let ukončil období raveových free parties, definoval žánr jako „hudbu obsahující zvuky vyznačující se zcela či převážně emisí posloupnosti repetitivních úderů“. Tato subkultura, zaplňující od konce osmdesátých let prostor, který se mocenské elity thatcherovské Británie snažily potlačit, je sice mrtvá, v ozvucích ale doznívá dodnes. Otázkou ovšem zůstává, jak může současná, nejmladší generace zaplnit prázdný prostor, který po ní zůstal. Na jakých základech lze dnes vybudovat podobně masivní subkulturní hnutí, jež by zároveň bylo také nositelem emancipačních a kontrakulturních hodnot? A je něco takového vůbec možné, když se v dnešním kulturním diskurzu zcela běžně hovoří o krizi okcidentální kultury a její neschopnosti odvrhnout estetické hodnoty bezprostředně předcházejícího období. Takto bychom mohli stručně definovat hlavní okruh témat, již se dotkneme v posledním předprázdninovém Kritickém klubu A2, který bezprostředně navazuje na aktuální tematické číslo našeho kulturního čtrnáctideníku. Jedním z podtémat ovšem bude také to, jakou podobu v současnosti tyto ozvuky raveu nabývají a co se pod pojem “smrt raveu” snaží zařadit současná hudební teorie v čele s britským hudebním publicistou Markem Fisherem, redaktorem časopisu The Wire. Diskuze bude navíc rozkouskována videoklipy a videoartem, které se k problematice “smrti raveu” váží. Diskutovat přijdou Jan Bárta (moderátor Radia Wave) a Matěj Schneider (spolupracovník časopisu His Voice). Moderátorem večera bude redaktor A2 Jan Bělíček.