Byly to roky, kdy ulice rozkvétaly vínovými saky a libeňskými parky se potulovali medvědi napájení českou sodou, roky, kdy Ota Černý úřadoval „v naší, tedy vaší“ redakci publicistiky a neděli co neděli marně čelil svůdně páchnoucímu přání: „Dobrou chuť, pokud právě obědváte!“ Tentokrát jsme se rozhodli v Kritickém klubu A2, rozděleném do dvou tematických bloků, věnovat „zlatým devadesátkám“. 

V prvním bloku se soustředíme na žeň literární. Přinesla tato dekáda radikální přeryv?  Určují její klima více opožděné debuty, očekávané návraty, doznívající underground či brněnská postmoderna nebo literární hvězdy nové generace? Jak se proměnil knižní trh a které překladové tituly formovaly soudobý čtenářský i autorský vkus? "Rozmarná léta českého filmu", jak v titulu své knihy označuje Jaroslav Sedláček domácí kinematografii devadesátých let, chceme představit trochu netradičně. Nebudeme rozebírat "chcípácké" umělecké výpovědi ani pokusy Jana Svěráka o český Hollywood. Zajímat nás bude proud, který by se dal označit slovem exploatace, které ve světovém filmu označuje snímky, jež se přiživují na bulvárních skandálech, předsudcích a hospodských soudech o různých společenských problémech. Do našeho hledáčku se tak dostanou neprávem opomíjené filmové skvosty jako Divoké pivo, Fontána pre Zuzanu 2 či opus magnum české exploatační linie, Nahota na prodej Víta Olmera – a uvidíme, jestli do stejné kategorie nepřipojíme i domněle umělecké snímky typu Requiem pro panenku nebo Kanárek.

Hosté: literární kritik Petr A. Bílek, nakladatel a bývalý dlouholetý šéfredaktor Mladé fronty Vladimír Pistorius, básník Jaromír Typlt, filmoví kritici Antonín Tesař, Jiří Flígl a Jan Kolář;  moderuje Blanka Činátlová