Ďábel se skrývá v detailu. Uskupení architektury, společenství individualit na severu (ne)Čech. Území plné roztodivných událostí, které slouží jako častá analogie k deskripci pokusů, jak se něco chtělo, ale dopadlo to jako vždycky. Místní mají specifickou odvahu, aby zde stále setrvali. Trpělivě tu uctívají tunelové vidění, protože pokud by odhlédli od každodennosti, zbláznili by se. V Ústí je totiž už dorelativizováno. Obecně inklinujeme k zaměřování se na nepodstatné detaily, abychom utekli hlubším a komplexnějším bolestem systému i nás.

  

Vizuální esej Face_lift promítaná před Veřejným sálem Hraničář staví na absenci kompozičního celku jako ústředního vyprávění stejně, jako život dnešních generací staví na tekutosti příběhů kolem. Odpovědi zůstávají nezodpovězeny a smíření s takovým stavem je normou. Autorem je Jiří Dvořák, fotograf a odborný asistent v Ateliéru aplikované a reklamní fotografie FUD UJEP.

 

Veřejný sál Hraničář a Statutární město Ústí nad Labem se společně podílí na připomenutí a oživení bohaté ústecké historie a dnes již zapomenutých míst. Akce je součástí projektu Forget Heritage, jehož cílem je prohlubovat identitu měst ve střední Evropě, připomínat jejich unikátní minulost a navazovat spolupráci s dalšími partnerskými městy. Venkovní projekce bude probíhat každý den v čase 18:00–00:00 před vstupem do budovy Veřejného sálu Hraničář.