Hza (Honza) Bažant: Velký Mirek
Hza, vlastním jménem Jan, Bažant (* 1979) je jedním ze čtyř zakládajících členů Hura kolektivu.
Jeho tvorba se vyznačuje hledáním nových pohledů na pozici a význam individuality v současné společnosti. Předmětem jeho zájmu je zejména vizuální komunikace. Pracuje zejména s divadelnímy postupy či metodami pouliční performance a výtvarným uměním, které kombinuje a hledá mezi nimi styčné body.
Jeho aktivní práce s grafickými výrazovými prostředky jako například komiksová adaptace čapkova románu Krakatit (Talpress, 2002) vyúsťuje v transformaci komiksu na divadelní scénu pomocí promítané scénografie v představení Dům o tisíci patrech (R. Natálie Deáková, Divadlo Disk, 2001). V následujících letech se vedle soustavné grafické tvorby zaměřuje zejména na pouliční performance s obřími loutkami kdy spolu s kolektivem hura utváří výtvarnou podobu Pražského Karnevalu (2004 -2008). V roce 2008 iniciuje zrod projektu Echt Street Puppets který převádí tradiční postavy českého loutkového divadla, smrtku, čerta a kašpárka do podoby obřích loutek. Mezinárodní projekt na kterém spolupracovali umělci z Čech, Německa, Koreje a Rumunska zahájil s velkým ohlasem svou činnost první performancí na karnevalu der kulturen v Berlíně. Možnosti obřích loutek a jejich schopnosti komunikovat i s publikem různé kulturní tradice ověřuje také na jednom z největších asijských průvodů Dream Parade (2008, Taipei, Taiwan).
Grafické vyjádření a komiks ovšem zůstává v Bažantově zorném poli stále, vytváří komiks Pán Času (Hura.cz, 2006), který jednak pod titulem Pán času – Tyranie okamžiku (r. J. Havelka, Divadelní lod Tajemství bratří Formanů, 2008) adaptuje na divadle ale zároven jej používá jako výchozí inspirační a tématický zdroj pro cikly serigrafií. V experimentech s šablonami a sítotiskovou technikou se v současné době zabývá v dílně a galerii kolektivu hurá. Galerie byla pod názvem Hygienická stanice otevřena na podzim 2008.