Fotografická série Subjektivní deník veřejné estetiky představí nové pohledy na pražské metro. Jedná se o projekt, kterému se Filip Kartousek věnuje od roku 2020. Svým vlastním způsobem nahlíží na vizualitu jedné z největších dopravních staveb u nás. Nachází silné estetické momenty v každodenní opomíjené skutečnosti. „Fotím jen to krásné a doufám, že moje práce změní pohled široké veřejnosti.“

  

Ve Filipovi se spojuje flegmatičnost pasivního fotografa/pozorovatele s latentní agresí fotografa, jemuž foťák slouží jako zbraň. Jeho způsob focení je bytostně spojen se způsobem jeho sociálního chování a vystupování. Charakteristika fotografa jako zloděje duší, jako narušovatele hranice mezi intimním a veřejným, se pro něj stala typická. Samotný akt focení je tedy jakousi formou sociální revolty, která odkrývá masky našich společenských rolí a nechává nahlédnout do naší zhýralé intimity ega. Naopak na tento idealistický až syrový — dynamický svět nazírá s upřímným pochopením. Interakce mezi subjektem a objektem se zde odehrává formou kontemplace nad rovnováhou. Zvíře se v jeho rukou v jistých okamžicích stává kráskou. Detail jako fragment celku diváka láká zapomenout na každodennost.

  

kurátorka: Anna Švarc