Výstavní projekt Vědecko-venkovská fantastika představuje soubor maleb sporného datování. Autor pracuje s mystifikačním narativem Speciální fyzikální teorie ve venkovském prostředí – aplikuje vědecké poznatky na náhodné zdařilé realizace. Zpochybnění pravidelného plynutí času a touha po jeho změně jsou reprezentovány situačními obrazy různých okolností.

 

Dominik Hlinka je především malíř, který do své tvůrčí praxe aktivně zapojuje současné technologie, kdy operuje zároveň v dialogu s motivem vidění, bytí, času. V autorově tvorbě lze vysledovat dlouhodobý zájem o analyticko-dokumentární přístup k malířským motivům, který posouvá k otázce o možnosti přepisu předlohy na plochu plátna. Uvažování o malbě, jejích možnostech a vůbec její podstatě, realizuje současně v širším spektru médií, jakými jsou kromě odlišných malířských řešení i tvorba objektů, site-specific instalací a v neposlední řadě práce v digitálním prostředí. V důsledku racionalizace procesu tvorby a snahy o dosažení objektivního výsledku bez zbytečné exprese si autor nechal sestrojit počítačem ovládaný stroj na malování. V posledním období u něj rezonuje manipulace s (ne)potřebným množstvím jak fyzických objektů, tak i digitálních souborů, které sbírá a (ne)třídí. Jeho samorealizace se v prostředí vesnice, ve které se ocitl, nyní překlápí do fiktivní osoby J. V. V.

 

Dominik Hlinka je členem mezioborového uskupení INSTITUT INSTITUT a pracuje jako odborný asistent pro Ateliér mal+by (K. Kosziba) na Katedře malířství Vysoké škole výtvarných umění v Bratislavě. Žije a tvoří v Bratislavě a v Hontianských Tesařích.