KDY: 30. 8. – 2. 10. 2016
DERNISÁŽ: 27. 9. 2016 v 18.00 hod.
KDE: Krajská galerie výtvarného umění ve Zlíně, 14|15 BAŤŮV INSTITUT, vstupní foyer 14. budovy
TÉMATA: Produktový design, P.O.P. a obalový design, Digitální design, Web Design, Uživatelské rozhraní, Vizuální styl, Grafický design.

V krajské galerii výtvarného umění se představují ateliéry Produktový design a Digitální design Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.
Ve 14. budově Baťova institutu bude od 30. srpna do 2. října k vidění výstava studentských prací mapující desetiletou existenci obou ateliérů.

Stručná historie
Myšlenka rozšířit zlínskou Fakultu multimediálních komunikací o nové obory, vzešla od tehdejšího vedení FMK UTB ve Zlíně. V roce 2006 byl založen Ústav vizuální tvorby jako detašované pracoviště sídlící v Uherském Hradišti, který se v následujícím akademickém roce rozdělil na ateliéry 3D design a Vizuální komunikace.

Výuka v ateliéru 3D design se od počátku věnovala obalovému designu a návrhům prostředků podpory prodeje, přičemž ve středu zájmu vždy převládal obecně design produktů. V nedávné době došlo k přejmenování na ateliér Produktový design, který srozumitelněji komunikuje jeho hlavní zaměření. Důraz na komplexnost však zůstává základním přístupem – od konceptu přes design produktu až po návrh prostředků podpory prodeje.

Ateliér Vizuální komunikace se od svých počátků zaměřoval na publikování v elektronických médiích. Nešlo však o pojetí, kdy se grafický design pouze rozšiřuje o digitální výstupy. Cíleně byl budován nový, komplexní obor, jenž má své vlastní zákonitosti a postupy. Původní název ateliéru Vizuální komunikace tak i v tomto případě postupem času nahradil pojem Digitální design, který lépe vystihuje jeho zaměření.

Koncepce výstavy
Výstava představuje návštěvníkům to nejlepší, co na půdě ateliérů za deset let existence vzniklo. Jedná se o návrhy produktů, obalového designu, P.O.P. materiálů a šperků, vizuálních stylů, webových stránek, uživatelských rozhraní apod. Výstavní panely doplňují fyzické modely či prototypy v reálném měřítku.
„Prvotní ideou bylo vybrat za každý ateliér 10 nejlepších prací od nejvýraznějších osobností, které by prezentovaly uplynulých deset let. Tento nápad jsme následně rozšířili o další návrhy tak, aby si každý návštěvník dokázal udělat celkový obrázek o tvorbě studentů. Ve výsledku tak expozice nabídne 10×10 prací z každého ateliéru.“ říká ke koncepci výstavy vedoucí ateliéru Produktový design Vladimír Kovařík.
Pro koho je výstava určena?
Výstava je určena nejen odborné veřejnosti a studentům či pedagogům výtvarných škol, kterým nabízí možnost srovnání úrovně a zaměření zlínských ateliérů. Široké veřejnosti zprostředkovává pohled na současnou podobu produktového a digitálního designu v podání současných studentů i absolventů.

AUTOR ŘEŠENÍ EXPOZICE: MgA. Ivan Pecháček (pedagog ateliéru Produktový design)
AUTOR VIZUÁLNÍHO STYLU: MgA. Alžběta Surá (absolventka ateliéru Digitální design, studentka doktorandského studia na FMK UTB)
Kontakt pro média:
Bohuslav Stránský, stransky@fmk.utb.cz, +420 733 690 524
Partneři:
14|15 BAŤŮV INSTITUT, Krajská galerie výtvarného umění ve Zlíně, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně