Holubi jsou symbolem městského prostředí. Uprostřed sídlišť, náměstí nebo parků hodují na zbytcích rychlého občerstvení pohozeného v ulicích. Na výstavě Pigeon’s Mukbang jsou holubi hlavními postavami zúčastňujícími se pomyslného mukbangového videa. Mukbang je internetový populární fenomén, který vznikl v Jižní Koreji a spočívá v tom, že influencer či youtuber natáčí záběry, kde konzumuje velké množství nezdravého jídla v přímém přenosu. Výstava, zaměřená na fastfoodovou kulturu personifikovanou holuby, propojuje internetové prostředí, které je plné extrémních obrazů konzumace jídla, s výzvami a stereotypy okolo fastfoodu.

  

Ve 20. století bývali holubi hlavním jádrem výzkumů, které vedly k pochopení operantního podmiňování*. Behaviorální psycholog Burrhus Frederic Skinner využíval holuby ve svých experimentech, aby ukázal principy procesu, při kterém je pravděpodobnost výskytu určitého chování ovlivněna jeho důsledky. Holubi tak byli umístěni do speciálních zařízení známých jako Skinnerovy boxy, kde se učili reagovat na různé podněty, jako je klování do terče, aby získali odměnu v podobě potravy. Parafrází zmíněného principu jsou výstavní výlohy, které lákají kolemjdoucí k nahlédnutí do instalační situace, při níž kresebné nápodoby holubů stojí nad pozůstatky fastfoodových pokrmů a pomyslně čekají na znamení.

  

Daniela Ponomarevová (*1998) studuje na Fakultě výtvarných umění VUT. Ve své práci vychází z kresby, kterou často vrství do objektové podoby. V umělecké praxi někdy spolupracuje se svou sestrou Denisou Ponomarevovou. Je členkou mezioborového kolektivu INSTITUT INSTITUT.

  

*Operantní podmiňování je způsob, jak se lidé nebo zvířata učí pomocí odměn a trestů. Funguje tak, že naše chování ovlivňují důsledky, které po něm následují.