Surrealistické hnutí se ve 20. a 30. letech dvacátého století zaměřovalo především na literaturu, malbu, fotografii či objekt a surrealistické vydavatelské počiny pouze naznačují, jak by do důsledku dotažený surrealistický grafický design či typografie mohla vypadat. Mnohé z nejvíce sugestivních raných příkladů pocházejí z Československa, kde se surrealismus projevoval dlouhodobě. Postupem času surrealistické myšlenky a obrazy hluboce ovlivnily vůdčí osobnosti ve všech oblastech umění a designu, takže v 60. letech již byl vliv surrealismu nedílnou součástí grafické komunikace ve světě. Cosi tísnivého mapuje tuto nesoustavnou vývojovou linii až do dnešních dob. Výstava Cosi tísnivého: Surrealismus a grafický design představuje tvorbu designérů a uměleckých grafiků, mezi nimiž jsou zastoupeni: Jan Švankmajer, Eva Švankmajerová, Jindřich Štyrský, Karel Teige, Karel Teissig, Josef Vyleťal, Zdeněk Ziegler (ČR); Roman Cieślewicz, Jan Lenica, Franciszek Starowieyski, Bronislaw Zelek (Polsko); Laboratoires CCCP, M/M Paris, (Francie); Grandpeople (Norsko); Andrzej Klimowski, Vaughan Oliver, bratři Quayovi, Graham Rawle (UK); Elliott Earls, Edward Fella, Jonathon Rosen, Stefan Sagmeister, Brian Schorn (USA).

Články:

http://tmagazine.blogs.nytimes.com/2010/08/04/graphic-content-surrealism-for-art-and-profit/?scp=1&sq=uncanny&st=cse

http://www.moravska-galerie.cz/cs/vystavy/cosi-tisniveho-surrealismus-a-graficky-design/

http://www.moravska-galerie.cz/cs/aktuality/o-vystave-mg-pisi-v-the-new-york-times/