Výstava s názvem Birdcall je zamyšlením nad tím, co se může stát, pokud se rozhodneme v jeden okamžik jinak. Nebo když se naše mysl změní a staneme se někým jiným. Třeba orlem, nebo kamenem…

Onen poetický název ptačího volání lze interpretovat různými způsoby. Jako začátek nebo konec dne, vábení k novému životu, nebo jako varování. Volání může být také naším neústupným přesvědčením nebo naopak výpovědí o prožitku z místa. Volání odpovídá naslouchání.

Tři objektové instalace v exteriéru kaplí od Paula Ressla jsou také připomínkou „zapření“ v odkazu na biblickou událost trojnásobného zapření Krista Petrem a tedy přeneseným důvodem ke vzniku kalvárie. Díla poukazují na různé systémy lidské víry, volají po interpretaci kalvárie.

Naopak instalace Kryštofa Vitnera uvnitř kaple prezentuje proces odpočinku a hluboké představy v průběhu snění, které nelze vyjádřit slovy, ale které jsou pevně ukryté v materiálu. Litografické tisky vzniklé otiskem autorova těla při spánku jsou také důvodem k navštívení místa. K poslechu prostoru nebo jeho interpretaci zvou drobné odlitky vzniklé přímo na vrcholu kopce.

 

Paul Ressl je asistentem v ateliéru sochařství na Hochschule für Bildende Künste v Drážďanech.

Kryštof Vitner studuje v ateliéru Přírodní materiály a Performance na Fakultě umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem.

 

Součástí vernisáže bude vyhlášení vítěze druhého ročníku soutěže O nejkrásnější fotku Kalvárie.

 

Prostor Na Kalvárii se nachází na kalvárii v Ostrém u Úštěka

GPS: 50° 35‘15.847“N, 14° 22‘21.371“E