Michal Cáb a dílo Dušana Zahoranského ve výstavě Poetics of Encryption v Galerii Rudolfinum. © Galerie Rudolfinum, foto: Tereza Kunderová

V rámci doprovodného programu k výstavě Poetics of Encryption představí Michal Cáb přímo v expozici Třiatřicet krátkých písňů kryptických o stavu světa současného. 33 minutových kompozic bude komentovat jednotlivé umělce a umělkyně, jejichž díla jsou na výstavě ke zhlédnutí. Žánrově si na pomoc vezme praktiky data mockingu, mashupu, remixu a volných asociací. Stran nástrojové sekce budou mít posluchači příležitost slyšet spektrum zahrnující na jedné straně nosovou flétnu a na straně druhé kontrabasklarinet, v digitální doméně pak zejména granulární syntézu. Ještě jednu větu k tématu by to asi chtělo, ale nechat místo ní prázdný prostor ve prospěch tajemství a nepredikovatelnosti toho, co posluchače čeká, je asi také v pořádku…

 

Michal Cáb je zvukový a konceptuální umělec, který vychází z praxe postdigitálního přístupu k médiím. Zabývá se převážně noisovou improvizací, programováním syntetizátorů, algoritmickou kompozicí a zvukovými instalacemi. Vystudoval teologii a postgraduálně Akademii výtvarných umění v Praze v ateliéru Intermédia III Tomáše Vaňka. Ve své pedagogické i umělecké praxi se zabývá zejména problematikou užívání nástrojů, programovacích jazyků a otevřeného softwaru jako základního vyjadřovacího prostředku. Realizoval řadu výstavních a divadelních projektů (v posledním půlroce např. operu Malý třesk v Olomouci a výstavu Music is Obsolete v Galerii AVU). Je mu blízký existenciální humor, pletení s přáteli a hra na (kontra)basklarinet.

 

Projekt Art Sounds vznikl spoluprací Galerie Rudolfinum a České filharmonie na doprovodném programu k výstavám Zhanna Kadyrova: Unexpected a Antony Gormley / Pavla Melková. S výstavou Poetics of Encryption nyní přináší přímo do expozice Galerie Rudolfinum současnou experimentální a elektronickou hudbu.