Jednotlivé miniatury, které jsou základem výstavy, vznikly náhodně přímo v digitální tiskárně (kterou Lass použil namísto ručního lisu) z naskenovaných klasických negativů a barevných perokreseb. Každý výtisk je proto vždy původní, digitální originál neexistuje.

 

Andrew Lass, básník, esejista, fotograf, výtvarník a překladatel, se narodil v New Yorku, vyrostl v Praze a žije v Massachusetts (USA), kde působil mnoho let jako profesor antropologie na Mount Holyoke College. Členem pražské surrealistické skupiny byl od roku 1968 do roku 1973, kdy byl normalizačními úřady z Československa vyhoštěn. Ke skupinové aktivitě se opět vrací od roku 1990. Své texty píše jak v češtině, tak v angličtině. Kromě odborných prací publikoval v časopisech Analogon, Labyrint, Host, Vesmír aj. Samostatně vydal sbírky poezie Hra na slepou bábu / Mandala (1995), Žalozpěv Isodory Ducassové (2000), Hrdlořezy a zvukomalby (2012) a v roce 2016 sbírku poezie a kreseb Zdrobněliny. Výběr česky a anglicky psané poezie, včetně opraveného vydání Mandaly, vyšel ve sborníku k výstavě Nemožnosti dialogu (Moravská zemská knihovna, Brno, 2017). Je také zastoupen v několika básnických antologiích. Rozhovor s básníkem Allenem Ginsbergem a povídka Julius byly publikovány v časopise Massachusetts Review (1998, 2003).