Aglaia Konrad se ve svých fotografiích, filmech či instalacích často a s velkou intenzitou vztahuje k architektuře, městskému prostředí i prostoru jako takovému. Během focení architektury, urbánního prostoru a infrastruktury si vytříbila pohled na všechny neodmyslitelné jednotlivosti, které jsou nutně spojeny s projektováním, stavěním, ale také s bouráním a novým budováním. V poslední době ji zajímá vztah mezi destrukcí (staveb poválečné architektury či celých městských částí) a rekonstrukcí či novou výstavbou, která na tomto místě vzniká. Svůj zájem soustředí na tzv. zpětné stavební procesy (Rückbau) pojímající „demolici jako nevyhnutelný aspekt pokroku“. Rückbau jako sochařský proces je přístup, s jehož pomocí autorka chápe demolici jako rozšířenou architektonickou praxi a do něhož zapojuje fyzický stavební odpad jako sochařské gesto ve vztahu k obrazu.

 

Pro pražskou výstavu Hung, Heaped, Shaped připravila Aglaia Konrad instalaci sestávající z fragmentů – architektonických elementů fasád, konstrukcí či mobiliáře – demolovaných budov, které nasbírala při svých cestách po Bruselu. Tuto instalaci doplňuje série fotografií.

 

Aglaia Konrad (*1960) je původem rakouská fotografka, v současné době žijící v Bruselu, kde také vyučuje na vysoké škole umění LUCA v Bruselu. V poslední době vystavovala např. v CIVA, Brusel (2024); Mu.ZEE Oostende (2023–2024); Canadian Centre for Architecture, Montreal (2023–2024); Rakouském kulturním fóru, Varšava (2023); Künstlerhaus, Vídeň (2023). Vydala také řadu autorských knih, jako Japan Works (2021), Schaubuch: Skulptur (2017), Aglaia Konrad from A to K (2016), Desert Cities (2008) nebo Elasticity (2002). V současné době se Aglaia Konrad účastní Trienále SEFO 2024: Momenty v Muzeu umění Olomouc. V roce 2023 obdržela Rakouskou státní cenu za fotografii (Österreichischer Staatspreis für Fotografie).