Adéla Korbičková – Atlas, str. 25
V rychlém sledu před koncem podzimní sezony proběhnou v City Surfer Office dvě výstavy, z nichž tu první, "Atlas, str. 25" Adély Korbičkové, otevíráme ve středu 26. listopadu v 18h.
Adéla, ačkoliv je převážně tvůrkyní pracující s mediem instalace, se rozhodla v galerii CSO vystavit část ze souboru kreseb s názvem Atlas. Kresba je pro ní cosi primárního. Předchází všemu ostatnímu, vše začíná na papíře a na něm to v tomto případě i zůstane. Uvážlivě zachází s jeho materií, zkouší, co vše může vydržet, kolik pigmentu může nanést, kolikrát odtrhnout lepenku. Na papírech vytváří prostory a oklikou se vrací zas tam, kde začínala. Ve svých pracech Adéla vychází z momentálních zážitků. Ze světa, který ji obklopuje. Ten převádí do symbolů, schématizuje ho. Vytváří znaky pocitů, které pak s hravostí skládá do dalších kompozic. Vznikají komplexní díla, jemně navádějící diváky skrz její univerzum, kde je každá jednoznačná interpretace nedostačující. V tomto cyklu pracuje s grafickými prvky, které můžeme znát právě z atlasů, map, či technických schémat. Vznáší se mezi barevnými plochami a společně tvoří autorčin privátní atlas.
Vracejícím se motivem je válec. Adélu fascinuje svými vizualnímy kvalitami (hrany, obliny, dutost…) i jeho možným čtením jako něčeho odvíjejícího se, jako proces. K tomu se vztahuje i desetimetrová kresba, kterou vystavuje částečně rozrolovanou.. Její čtení (i tvorba) je omezeno možnostmi
jejího postupného odvíjení, vzniká nepohyblivý film, tvary na sebe navazují a reagují na základě paměti a intuice. Jednotlivé části mohou být vnímány, jako filmové framy. Adéla se dostává na dvacátou pátou stranu svého atlasu, která může odkazovat právě k snímkové frekvenci, či ho rovnou zakončit.
Marie Štindlová