Výstava Temple of Health ožívá v instalaci, která mixuje každodenní předměty wellness kultury s estetikou masové kultury – piksla proteinu jako dort pokrytý silnou vrstvou marcipánu; automat, který prodává plesnivé brambory nebo „zdravé“ cereální tyčinky plné cukru. Ironie? Možná. Oslava? Určitě Díky použití triků a fíglů autorka poutá divákovu pozornost a otevírá otázky: „Kdy se zdraví stalo značkou? Jak chutná životní styl v době sociálních sítí?”

 

Daniela Ponomarevová (* 1998) je vizuální umělkyně, jejíž práce se pohybuje na pomezí kresby, malby, objektu, instalace a textu. Jako hlavní materiál používá recyklovaný karton, sloužící jako běžný obal pro zboží, který používá jako podklad pro kresby a díky konstrukci krabic tak vytváří prostorové objekty. Charakteristickou technikou je ruční tečkování, které vytváří jemný rastr připomínající airbrush techniku, vizuálně známou z dekorací pouťových atrakcí. Dlouhodobě zkoumá vizualitu poutí a lunaparků, pop-kulturu, nízkorozpočtové filmy i reklamní strategie, které převádí do osobitého vizuálního jazyka. Od roku 2024 působí jako doktorandka na Fakultě výtvarných umění VUT v Brně.

 

Koncept historicky zaměřené sbírkové výstavy Jak sbírat umění: příběh Karla Tutsche rozšiřuje cyklus komorních výstav nejmladší generace autorů, současných studentů či absolventů z ateliérů výtvarných škol. Kurátoři tak v novém kontextu oživují základní Tutschovu strategii, jíž bylo právě objevování a prezentace prací dosud neznámých výtvarníků. Galerie Na bidýlku II se stává laboratoří nových přístupů k tradičnímu médiu malby a instalace, jejichž proměny Tutsch několik desetiletí sledoval a podporoval.

 

kurátorka: Anna Horák Zemanová