Petr Šlosar se ve svých pracích inspiruje nejobyčejnějšími věcmi. Třeba starými kamny, vraty – na jedny vizuálně podnětné narazil například na cestě po Maroku, kterou podnikl ještě za studií na pražské Akademii výtvarných umění. Již na AVU začal vytvářet objekty asamblážového charakteru. Iniciačním prvkem k jejich realizaci může být starý artefakt, také ale specifická struktura, chuť zabývat se konkrétní kompozicí. Celý proces jejich vytváření je pro autora ale hlavně vždy dobrodružství, mnohdy s prvky tajemství – „jako když jde člověk lesem a z mlhy se vynořují tvary…“ (PŠ). Šlosarovu pozornost poutají silně také například staré opuštěné továrny, jejichž dříve funkční prvky pohlcuje čas, k nerozpoznatelnosti. Fascinují jej struktury různých stádií krakeláží, rezivění, vzniku přirozených patin.

 

Vždy jej zajímalo klasické sochařství, samotné jeho základní principy prostoru a plasticity – vztahy tvarů, objemové vzájemnosti. Také sochařské pojetí draperie, to hlavně v kameni, nebo obecně drobné monumenty. Dlouhodobě se věnuje i grafickým technikám – především kvůli subtilním momentům, které nelze zrealizovat v prostorových objektech. Jeho pozornost poutá již jen samotné zrcadlové obrácení obrazu. Zajímá jej Egypt, Chetité, klínové písmo. Zásadní jsou pro něho také například práce Vladimíra Boudníka. V asamblážových objektech-vitrínách některé části vytváří, některé přejímá z běžné reality. Nikdy neví, co bude výsledkem. Jsou to specifické celky prvků přicházejících z různých míst a dob. Zprávy o hmotě a bezčasí.

 

Petr Šlosar (*1977) studoval v letech 1995–1999 na Střední uměleckoprůmyslové škole sochařské a kamenické v Hořicích a v letech 1999–2006 na Akademii výtvarných umění v Praze (Socha 2, Jindřich Zeithamml). V roce 1998 absolvoval stáže pod záštitou UNESCO – Štrasburk (Francie), Jelenia Góra (Polsko), Görlitz (Německo), Zubrnice. V roce 2001 se zúčastnil sochařského sympozia Flur v Markneukirchen v Německu. V letech 2004–2008 vyučoval na Střední uměleckoprůmyslové škole sochařské a kamenické v Hořicích.