Výstava s tajemným názvem Viscum album prezentuje práce Anežky Hoškové, etablované české umělkyně a průkopnice návratu romantických a emotivních tendencí do současného umění v Čechách. Její kresby, malby, vitráže a performativní instalace ji tematicky pojí s mezinárodním proudem mystické, asociační tvorby a post-internetové estetiky.

 

„Viscum album alias jmelí zastřešuje metaforicky celou prezentaci umělkyně ve výstavním prostoru Projectroom,“ říká kurátorka výstavy. Vstup do výstavy uvozuje autorčina ikonická instalace Omnia flammis data, která reflektuje autorčinu reakci na knihu Expresionisté od Jindřicha Chalupeckého a zachycuje rozpolcenost spisovatele Ladislava Klímy. „Ten část svého díla spálil a právě z této skutečnosti je odvozen i název díla Omnia flammis data – Vše je vrženo do ohně,“ dodává umělkyně.

 

V centru výstavy se nachází obraz Sv. Agáta, tematizující feministickou otázku, doplněný dalšími díly Analog Witch I a Analog Witch II, pracujícími s magickými geometrickými liniemi ovlivněnými architekturou barokní gotiky i pohanskými rituály. Hošková zároveň plánuje vytvořit pro výstavní prostor Projectroom dílo reflektující genia loci jezuitské koleje.

 

kurátorka: Veronika Marešová