Citlivý přístup Miny Hess v zachycování reality skrze objektiv fotoaparátu nelze oddělit od baskytarového ambientu, někdy “dark” a jindy o trochu více “light” hluboké tóny. Audiovizuální vjemy zachycuje i textem převedeným v mluvené slovo. Zdá se to archetypální, avšak za pomocí tohoto multimediálního mixu – parfémovaným prostorem mezi zamlženou bažinou a sluncem vyprahlým polem – vzniká imerzivní, komplexní, všeobjímající vjem.

 

V Galerii Sibiř představí svůj první intermediální celek, který je inspirován filmově/fotografickým žánrem found footage. Tímto způsobem zachycuje model, který představuje vždy jednoho z pestré škály slovanských démonů. Cyklus Pri omraze pracuje jak s videem, tak fotografií a artefaktem. Přibližuje tyto démony do prostředí 21. století. Představa o jejich podobě prošla hlubokou obměnou a aby mohli zapadnout do běžné populace, přizpůsobují se prostředí. Snímky jsou koncipovány jako nekvalitní záznamy setkání s těmito démony. Dalším prvkem je silná emocionální zabarvenost takového setkání – úzkost, strach, adrenalin. Úprk v hlubokém lese, probublávání pověstí, dnes bychom řekli urban legends, do současné, na mysteriózní polosvět chudé doby.

 

kurátor: Max Lysáček