Výstava Possessive Excessive odkazuje svým názvem nejen na přebytek zdánlivě laciných věcí nebo zážitků, po kterých prahneme a jsou určeny na okamžitou spotřebu. Possessive Excessive je především hravou reakcí na těžko odbouratelné materiály a neurotické pocity, na které jsme si už každý svým způsobem zvykli.

 

Ľubica Mildeová vytváří na míru prostoru v Pragovce designerské simulakrum obchodu s oblečením. Její instalace je mentálním odrazem neodbytné potřeby neustálého přísunu dopaminu skrz různé kanály. Umělkyně si pohrává s kovovýma trubkama prefabrikovaných a zároveň custom-made věšáků, aranžuje fast fashion kousky pro cheap královny a krále v bizarně high end artovém stylu. V centru jejího zájmu nejsou konkrétní módní kousky, ale systém a design, který formuje naše touhy.

 

Michal Golák pracuje s tvary a formani v jejich rudimentárnosti, bez cinkrlátek. Špinavý minimalismus forem jeho sochařských instalací je oživen obdobnou fascinací materiálem s odlišným citem pro estetiku nadbytku než jaký má Mildeová, třpytivá princezna. Drť z plastových zbytků z továren je v tomhle případě jednak smutnými konfetami ropného průmyslu, ale i základní stavební jednotkou jeho verze postindustriální krajiny. Pohyblivé části Golákovy instalace jsou poměrně nehlučným, ale vytrvalým noisovým soundtrackem, který spojuje obě instalace v nevyčerpatelnou symfonii nadprodukce a bezbřehé spotřeby.

 

Possessive Excessive staví na vetchých nožkách kapitalismu s tvářemi manekýna na hoře těžce recyklovatelných plastů a nákupního dopaminu a na postkomunistické budovatelské vášni ohledně všeho, co nám nechybí v centru ani na periferii.

 

kurátorka: Miroslava Urbanová